nauczyciel nadzorujący.. mgr. T. Bajon (;

ARKUSZ KALKULACYJNY
- wprowadzenie
- zastosowanie
- test

DOS
- wprowadzenie
- zastosowanie
- test

EDYTOR TEKSTÓW
- wprowadzenie
- zastosowanie
- formatowanie
- test

INFORMATYKA
- wprowadzenie
- historia
- budowa komputera
- sieć
- inne

PRZYDATNE STRONY

PRAWIDŁOWA POSTAWA UŻYTKOWNIKA

REGULAMIN PRACOWNI INFORMATYCZNEJ

SKRÓTY KLAWISZOWE

ZDROWY ROZSĄDEK

ARKUSZ KALKULACYJNY

a) „:” - używamy, kiedy mówimy : ”od – do”
b) „;” - używamy, kiedy chcemy oddzielić liczby
c) wstaw / funkcja / statystyka / średnia – używamy, kiedy chcemy obliczyć średnią ( np. Ocen cząstkowych )
d) format / komórki / wybieramy kategorię / inne opcje i ustawienia – używamy w celu sformatowania pracy

a) np. Plan dnia :
– 6:30 – budzik
– 6:30 – 7:00 – toaleta
– 7:00 – 7:10 – śniadanie
– 7:10 – 7:13 – pies
– 7:15 – 7:20 – wierzchnie nakrycie
– 7:23 – wyjście

b) np. Oceny pewnego ucznia
(5;4;3;6;2;5;5;3)

c) np. średnia ocen cząstkowych pewnego ucznia
(5+4+3+2+6+5+5+3)

np. Wstawianie kolumn, podkreślanie itd.

 

W większości przypadków należy po wprowadzeniu danych nadać im określony wygląd tzw. format. Format wyświetlania danych jest parametrem charakteryzującym komórkę i zmienia się go w menu: FORMAT/KOMÓRKI. Typowymi parametrami są wielkość, rodzaj czcionki oraz styl (np. pogrubienie, kursywa, podkreślenie itp.)


Dla wprowadzonych liczb możliwe jest również określanie ilości miejsc po przecinku, sposobu prezentowania ułamków i liczb ujemnych. Dla dat i godzin będących specyficznymi wartościami liczbowymi, jest również możliwe ustawienie sposobu prezentacji specyficznego dla tego rodzaju danych.


Po wprowadzeniu liczby, daty lub godziny, Excel automatycznie wyrównuje zawartość komórki do prawej strony. Po wprowadzeniu tekstu zawartość komórki zostaje wyrównana do lewej strony. Oczywiście sposób wyrównywania możemy w każdym momencie zmienić poprzez naciśnięcie odpowiedniego narzędzia na pasku lub wybranie polecenia menu FORMAT/KOMÓRKI


Excel posiada ok. 200 wbudowanych funkcji, które używa się stosowanie do zapotrzebowania. Obejmują one podstawowe zagadnienia matematyki, statystyki i logiki, operacje na tekstach i bazach danych. Zapoznawanie się z funkcjami Excela nie polega na "wyuczaniu się" na pamięć kolejnych funkcji. Zwykle zastosowania wymagają od nas stosowania określonej grupy funkcji. Tak, więc poznawanie funkcji należy poprzedzić skonkretyzowaniem tego, jakie funkcje mogą mieć zastosowanie w tworzonych przez użytkownika aplikacjach w najbliższej przyszłości.